Každý žák studuje povinně jeden cizí jazyk s hodinovou dotací tří vyučovacích hodin v každém ročníku. Anglický jazyk navazuje na předchozí studium jazyka na základní škole. Těžiště výuky spočívá v rozvíjení jazykových prostředků a řečových dovedností. Ve 3. a 4. ročníku je do výuky integrován odborný jazyk z oblasti stavebnictví. Vzdělávací obsah směřuje k dosažení úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce. Anglický jazyk je ve školním roce 2017/2018 vedle matematiky výběrovým maturitním předmětem.
Při výuce jsou používány učebnice Maturita Solutions a učebnice odborné angličtiny Job Matters - Construction.
Předmět Architektonická tvorba poskytuje žákům 3. - 4. ročníků výuku specializovanou na interiérovou i exteriérovou tvorbu, typologii bytových a občanských staveb. Učivo předmětu navazuje na výuku pozemního stavitelství, rozvíjí tvůrčí schopnosti žáků, učí základy architektonické tvorby. Studenti se ve 3. ročníku mohou zúčastnit odborné exkurze zaměřené na památky Itálie.
Znalost architektury není jen záležitostí historiků a znalců umění.
Znalost jednotlivých architektonických slohů, malířských i sochařských děl patří rovněž k profesi stavitelů a architektů.
Předmět architektura klade důraz na osvojení jednotlivých architektonických slohů a směrů
v pořadí jak vznikaly a jak se vyvíjely.
Studenti se seznamují s nejvýznamnějšími stavbami, architekty, stavebními materiály architektonickými detaily a technologiemi daných historických etap.
Znalost architektury patří k všeobecnému vzdělání každého stavebního technika, inženýra a architekta.
Předmět CAD připravuje žáky k tomu, aby byli schopni využívat počítačové vybavení pro tvorbu projektové dokumentace a zvýšili tak produktivitu a efektivitu práce. Předmět je vyučován v rozsahu dvou hodin týdně ve 2. ročníku a jedné hodiny týdně ve 3. ročníku v odborných počítačových učebnách.
CFY je nepovinný předmět ve 4.ročníku. Připravuje studenty pro přijímací řízení na VŠ a úspěšné vysokoškolské studium. Obsah učiva navazuje na učivo 1. a 2. ročníku a odborných předmětů, které studentům rovněž poskytují fyzikální vzdělání. Fyzikální znalosti, které studenti získali ve všeobecně vzdělávacích předmětech (Fyz,CHE) a odborných předmětech (SME,STK) se ve cvičení rozšiřují, prohlubují a procvičují.